Monday, May 26, 2008

MUFC King Of Europe

Khamis lalu mencatatkan kenangan yang indah buat peminat pasukan Manchester United apabila pasukan ini berjaya menggondol Piala UCL, satu piala yang sangat diidam-idamkan oleh kelab-kelab eropah yang bergelar juara di liga masing-masing. Dengan memenangi piala ini bolehlah dikatakan sesebuah pasukan itu adalah RAJA di kalangan kelab-kelab terbaik eropah.

Kejuaraan kali ini telah memberikan Manchester United gelaran Eropah yang ketiga di mana harus diingat bahawa kali terakhir mereka memenangi piala ini adalah pada tahun 1999 di mana memori Treble Champions masih lagi segar di ingatan peminat fanatik Manchester United. Jika pada tahun 1999, nama-nama seperti Solkjaer, Beckham, Smeichel, Giggs, Sheringam adalah pemain-pemain yang dijulang sebagai wira, kali ini giliran pemain genearsi baru Rooney, Ronaldo, Tevez, Carrick dan lain-lain mengambil tempat meniti di bibir peminat Red Devils. Penampilan Scholes bersama-sama Giggs yang mana berjaya memecahkan rekod sepanjang zaman Bobby Charlton menambahkan lagi kemanisan kejuaraan Manchester United pada musim ini.

Apa yang pasti, pelaburan Alex Ferguson membawa masuk pemain-pemain baru seperti Owen Hargreaves, Nani dan Anderson adalah sangat berbaloi dan antara factor yang membantu memenangi dua kejuaraan utama pada musim ini ~ Barclays Premier League dan UCL. Walaupun ada suara-suara sumbang pada awalnya yang mempertikaikan pembelian Nani dan Anderson, namun Ferguson berjaya menutup mulut pengkritik-pengkritik tersebut dengan penampilan dan aksi yang ditampilkan oleh Nani dan Anderson.

Musim depan pasti akan memperlihatkan persaingan yang lebih sengit di mana pasukan-pasukan lain pasti akan cuba untuk menyaingi Manchester United. Namun, aku percaya Ferguson tidak akan duduk diam. Pasti ada sesuatu yang akan dilakukannya.

Apa-apa pun selaku peminat setia Red Devils, aku amat berbangga dengan kejayaan ini. Teruskan United!! Glory Glory Manchester United !!!
video

0 comments:

Related Posts with Thumbnails