Monday, April 19, 2010

Kembali

Salam Ukhuwwah,

Ini entri pertama untuk tahun 2010. Ya, entri pertama setelah hampir empat bulan tidak mengemaskini blog. Entri terakhir tercatat di Samudera Tinta pada Disember 2009. Wah, lamanya! Hmm, banyak perkara telah terjadi dan berubah sepanjang aku tidak mengemaskini blog ini.

Pernah terdetik di hati untuk mendelete sahaja blog ini lantaran ianya tidak dikemaskini. Namun, terasa tersangat tidak patut untuk melakukannya. Samudera Tinta merupakan teman yang sangat setia sepanjang aku menyambung pengajian. Teman berkongsi suka duka. Banyak kenangan yang terkandung di dalamnya. Alhamdulillah, mujurlah aku tidak meneruskan niat untuk mendelete Samudera Tinta.Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat berkongsi buah fikiran.

Samudera Tinta mengalami perubahan sekali lagi dari segi rupa luarannya. Mungkin nampak lebih matang berbanding rupa luarannya yang terdahulu. Seiring dengan kematangan usia pemiliknya. Hehe.

Mungkin juga rupa luarannya kini nampak lebih menawan dan menarik berbanding sebelumnya. Sekurang-kurangnya itu dari sudut pandang diriku sendirilah. Orang lain belum pasti. Bukankan kecantikan itu terletak pada mata yang memandang atau kata orang putih ”beauty is in the eye of the beholder”.

Terima kasih buat sahabat-sahabat yang masih menjenguk Samudera Tinta meninggalkan pesanan di ruangan shout box. Insyallah, blog ini akan cuba dikemaskini dari semasa ke semasa untuk sama-sama berkongsi idea, pengalaman dan menyebarkan dakwah di medium siber ini.

Insyallah, Samudera Tinta akan cuba dikemaskini. Salin dan tampal pun dikira kemaskini juga kan?

4 comments:

BARAN said...

salams saudara.. Alhamdulillah. belum meninggal lagi blog ni =).perjuangan mesti diteruskan ! jangan disebabkan kesibukan diri, perjuangan kita goyah. walaupun sedikit, ia tetap berharga untuk dikongsi.

Tak silap saya, saya pernah baca dulu..kalau kita dapat mengubah seorang insan, ia seolah2 mengubah seluruh kaumnya... subhanallah..betapa hebatnya peringatan sesama manusia. saya kalu seorang pun yang baca blog saya, takpa..asalkan aa yg baca dan beroleh manfaat...bekalan inilah yg berguna di akhirat nanti.amiin.

eyamujahidah said...

wah..sudah berwajah baru..mabruk2.. lakaran minda eyamujahidah juga yang masih seperti asal, sedang mencari wajah yg sesuai utk 2010..apa2 pun, semoga dgn berwajah baru ini dapat memberikan semangat baru utk terus berjuang dlm dunia blog..hehe

Samudera Tinta said...

Salam Dr Siti,

Ya, Samudera Tinta dalam keadaan koma beberapa bulan dan baru tersedar dari komanya, alhamdulillah.

Saya setuju. Semoga terus berusaha menyebarkan dakwah di alam siber.

Terima kasih.

Samudera Tinta said...

Eyamujahidah,

Letak template futuristik lah baru best.hehe..

Insyallah, semoga terus diberikan kekuatan.Ameen.

Related Posts with Thumbnails