Sunday, March 15, 2009

Pulang Ke Kampung

Setelah mengharungi sebulan yang cukup menyibukkan untuk perjalanan Seminar Hala Tuju PPSMI, maka ianya telah berakhir semalam. Cuma seminar yang berakhir. Perjuangan itu tidak akan pernah dinoktahkan.

8.30 pagi, 16 Mac 2009 akan pulang ke kampung di Qlate. Bagi tujuan perkahwinan. Cuma yang menyedihkan, ia bukanlah perkahwinanku. Sekadar perkahwinan sepupuku yang tinggal berhampiran rumahku. Perlu pulang beberapa hari untuk membantu beberapa kerja yang patut disebalik kerja-kerja makmal masih menimbun dan belum dibereskan.

Sungguh gumbira apabila mendapat peluang pulang ke kampung. Yang tidak seronok cuma satu. Untuk mengakses internet perlu ke Wakaf Bharu. Susah juga begitu. Agak jauh.

Apa pun daku tetap menyayangi Qlateku. Semoga perjalanan ini selamat pergi dan pulang, insyallah. Sungguh tidak sabar.

Qlate, Nantikan kepulanganku!!!

6 comments:

BARAN said...

salams..bestnye balik kampung.saye dh 2 thn x balik.rindu xthu nak ckp.isk2.kim slam la kt org2 kampung yg merindui ambo di sini.kirim nasi kerabu bleh? 2 bungkus.budu tu lebih la skit.

Nora Mazfa Jenillah Husayy said...

Owh ore kelate ko?

anyway kelate semakin maju doh..banyok bangunan naik, best student SPM pun budak YIK...seronok dgr perkhabaran positif di Qlate!

Samudera Tinta said...

Salam Dr Siti,

2 tahun tu tempoh yang lama. sempat ke tenok Tesco, KB Mall yang sudah berdiri megah itu?

Nak nasi kerabu buleh. tapi basi dulu la nok sapa obersea tu.huhu. Kalu kirim budu memang tahan la. expired date lama dan lambat.

Samudera Tinta said...

Saudari Nora,

Saya ore Qlate. Duk di Bangi lonih. Qlate makin maju. Namun yang baiknya Qlate maju dalam acuannya tersendiri. Saya tidak suka jika Qlate maju seperti Kuala Lumpur. Hilang sudah identiti orang-orang timur.

Doakan supaya Qlate terus maju di bawah kepimpinan ulama. Amin.

BARAN said...

Tesco x pernah g lagi..2 thn lepas masih dlm pembikinan.KB Mall pernah la g skali 2.tapi x brp best.suasana die cam KL.x de ape sgt.kedai buku pun ade 1 je.x tahu la skrg makin maju kot.

Samudera Tinta said...

KB Mall mcm mid valley la kot. Memang tak best. Saya pun baru pergi skali. Lagi best gi Billion. Buleh beli DVD game pirate..

Related Posts with Thumbnails