Tuesday, February 10, 2009

Al-Fatihah Buat Almarhum MP Bukit Gantang

Bersama-sama kita bacakan Al-Fatihah buat pejuang gerakan Islam, PAS Almarhum Ustaz Ruslan Shaharum yang telah kembali ke rahmatullah. Kita sama-sama doakan semoga roh almarhum diletakkan bersama-sama para kekasihNya dan sedang tersenyum di sisi roh pejuang-pejuang Islam yang lain, insyallah.

Aku pernah mengikuti tazkirah dan kuliah yang disampaikan oleh almarhum di Surau Annur Bandar Baru Bangi. Gaya beliau yang bersahaja dan kerap tersenyum amat menyenangkan hati. Malahan almarhum pernah membawa selori buah durian dari Bukit Gantang untuk dijual kepada jemaah Surau Annur bagi menampung perbelanjaan tabung Parlimen Bukit Gantang. Kata almarhum, durian Bukit Gantang antara yang terbaik di Malaysia. Begitulah perjuangan dan tekad seorang pejuang Islam.

Ustaz Haron Din di dalam kuliah beliau semalam menyatakan Ustaz Ruslan Shaharum antara pengasas Darussyifa Cawangan Ipoh dan Ustaz Haron Din amat rapat dengan almarhum. Menurut Ustaz Haron Din sebagai MP pembangkang, kewangan dan elaun yang sepatutnya diperolehi oleh beliau dinafikan oleh kerajaan pusat. Hmm, untung betul almarhum. Nanti boleh mengadu kat mahkamah Allah yang pastinya Maha Adil tentang kezaliman yang menimpa almarhum selama ini. Jawab lah nanti kat sana wahai geng 'Pirates Of Perakeean'. Ustaz Haron juga menyeru hadirin yang hadir di Darussyifa semalam untuk menyumbang duit bagi meringankan beban yang ditanggung oleh keluarga almarhum.

Harimau mati meninggalkan belang, pejuang Islam mati meninggalkan nama yang harum. Nama almarhum pasti akan tercatat dalam senarai pejuang PAS yang komited sehingga akhir hayat beliau. Hasil penulisan almarhum boleh dilayari di sini.

Al-fatihah buat almarhum.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails