Thursday, February 19, 2009

Doa Amalan Untuk Wanita/Perempuan/Muslimat

Membuat kerja memang meletihkan. Jika bermalas-malasan di atas katil, tidak pula meletihkan. Kenapa agaknya ya..

Bagi meleraikan seketika ketegangan minda dalam menaip tugasan, aku menyelongkar almari mayaku dan menjumpai satu fail yang telah aku kerat dan tampal daripada laman web Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman. Berkenaan doa khusus dari Hadis Sohih. Khusus bagi mengelakkan daripada DIROGOL dan DICABUL.

Entri berkenaan doa ini di dalam laman web Ustaz Zaharuddin bertarikh 12 Ramadhan 1428 H/24 September 2008. Ustaz Zaharuddin juga amat menggalakkan agar doa ini disebarkan. Memandangkan fail ini telah terperuk sahaja sebelum ini di dalam almari mayaku, maka aku berhasrat menyiarkannya semula bagi menyahut seruan Ustaz Zaharuddin. Mungkin juga ada yang terlepas pandang dan tak terlihat sebelum ini. Mari kongsi dan sebarkan bersama;




Kata Ustaz Zaharuddin doa ini bersyarat. Tidak boleh sewenang-wenangnya. Antara syaratnya adalah doa ini bersifat tawassul dengan amal soleh kita, iaitu apabila diikat dengan imannya dengan Allah s.w.t dan RasulNya dan telah dijaga kehormatannya dan sudah tentu auratnya.

Tanpa diikat tentang kewajiban untuk beriman dengan Allah dan rasulNya dan menutup aurat, doa ini masih amat digalakkan untuk dilakukan, cuma jaminan seolah-olah lebih pasti bagi yang apa yang dikatanya (dalam doa ini) menepati apa yang sebenarnya penampilan fizikal anda

Justeru, jika berbaju kebaya terbelah, baju sendat menampakkan susuk tubuh, berpakaian nipis seolah telanjang, bersolek canggih seperti artis..sudah tentu doa ini sahaja belum cukup mampu menjaga kita. Bukan kerana Allah s.w.t tidak mampu, tetapi Allah s.w.t tidak anggap wanita itu layak dek kerana kedegilannya sendiri.

Sendiri mao ingatlah kak!

~ Sampaikan dariku walau sepotong ayat ~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails